duminică, 30 noiembrie 2008

Heaven can wait. See why... :p

N-am fost sambata noaptea la NDP in Timisoara, dar poate aveti voi, cei care ati bantuit ecranul reclamelor cu ochii, ceva feedback. Would be nice.

Intre timp, am vazut una bucata reclama really-really nice, touching, de impact si truely dezarmanta, cel putin din punctul meu de vedere.



Emotionalul din reclame prinde, cu atat mai mult cu cat vorbim de campanii sociale de constientizare. Imi amintesc de o reclama din Romania care "instiga" la folosirea centurii de siguranta, dar care era de-a dreptul brutala. O masina, o familie (sotul la volan, sotia in dreapta si fetita in spate), tipul pune o frana brusca, iar fetita zboara prin parbriz. Arata-le oamenilor cat de crud poate fi, ca poate asa reactioneaza. Stiam pe cineva care lucra la o companie de asigurari si care le arata clientilor, ca metoda extrema, o poza cu accidente oripilante in care apareau masini efectiv distruse si persoane cu membrele la 2-3 metri de corp, totul in sange. :( Concluzia era ceva de genul: "Ti se poate intampla si tie, asigura-te!". Normal ca nu e pentru cei slabi de ingeri, dar e optiunea fiecaruia, nu? Cu toate consecintele pe care ni le asumam.

Reclama de mai sus a obtinut 8 premii la Cannes. Are concept creativ interesant, muzica cu schimbare de ritm pentru a evidentia actiunea (si linia aia clasica ce apasa de nu-i adevarat), efect de morph (transformare), imagini in reluare (pentru accentuarea mesajului vizual), registru psihologic (imagini, muzica, ireal) si functional (idee clara cu efect scontat) si un slogan cu tente emotionale si rationale (Heaven can wait, belt up!).

Chiar asa, terminati cu prostiile si puneti-va "harnasamentul"! Nu va costa decat 2-3 secunde. Merita, raiul chiar poate sa astepte, nu? ;)

2 comentarii:

  1. Din pacate atat suntem de "civilizati", incat doar lucrurile socante ne mai pot sensibiliza. O reclama foarte interesanta si tot socanta: http://www.staying-alive.org/en/shows/short_form/scar_psa

    PS: Astept raspuns la mail...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am fost la NDP, a fost ok. S-a cam plictisit lumea cand erau reclamele Japoneze/Chinezesti.
    Reclama ca si concept ii buna, cam creepy ce-i drept.
    Cele mai bune reclame de la NDP erau de la bere, la masini si erau cateva reclame comice de la Arabi :)).

    RăspundețiȘtergere