Da? Si mai ales de ce spun asta? Hmm...
1. Repulsie. Urasc sa dau mita. Urasc sa primesc mita. Nu fac asa ceva! Dar as adera la un compromis pentru marketing. Hai sa vedem.
2. Patrocle. Prietenul cel mai apropiat al lui Ahile a fost ucis de Hector, care a fost apoi trimis in lumea celor care nu cuvanta de Monsieur Ahile. Cui pe cui se scoate? Poate da, poate nu! Daca nu ai invatat marketing la facultate sau nu a fost nimeni dispus sa te primeasca la o firma sa faci practica (altceva decat facut cafea si multiplicat foi la fotocopiator--nu vreau sa zic asa cum ne vine tuturor, na!), nu inseamna ca nu e ok sa dai inapoi sau sa faci la fel. Doar pentru ca altii s-au comportat asa cu tine, e cel putin ingrat sa le raspunzi la fel pentru a te razbuna. As plati din banii personali sa aduc oameni de marketing care sa predea la facultate. Sau as vorbi personal cu ei, sunt convins ca sunt multi prieteni din bransa dispusi sa vina.
3. Broasca raioasa. Parca iti provoaca o stare de anxietate, mai ales cand o vezi cum respira, cand ramai perplex de ochii aia mari si de imaginea de rapciugoasa pe care nu poti s-o eviti. Marketingul nu trebuie neaparat sa arate bine, ci sa fie eficient ca rezultate si eficace ca proces. As plati pentru un om bun de marketing care nu e fotomodel, dar gandeste al naibii de proactiv, repede si profund. Daca mai are si simtul umorului in timpul liber (si nu numai), risc sa ma indragostesc. :)
4. Fierea. Unii o simt cand mananca mujdei de usturoi. Mie imi place sa-l beau ca pe lapte, mai ales daca arata ca laptele. Secret pentru cei care nu-l stiu: daca vrei ca mujdeiul sa fie alb, freaca usturoiul trecut prin mojarul modern cu sare, apoi adauga putin cate putin ulei pana cand devine o pasta alba, dupa care adauga apa dupa chef, nervi si viteza vantului ;). Exista o gramada de adevaruri pe care marketingul nu vrea sa le comunice. Rau face! Curiozitatea a ucis pisica, dar onestitatea e posibil sa aduca si sa retina clientii. Chiar daca doare, poate impresiona, deci as 'paria' pe comunicarea corecta si deschisa. In final, sunt sanse mari sa merite.
5. Firul de praf. Am vazut un film despre un elefant (Horton) care a gasit un fir de praf in care era o intreaga lume (the Whos--populatie de nanofiinte). Indiferent cat de mult ne straduim, probabil ca e greu sa vezi 'the big picture' sau ti se pare ca nu exista. Poti face marketing, dar trebuie sa ai grija de cat mai multe relatii pe care le stabilesti cu alti oameni si departamente. Si normal ca e important sa ai o atitudine asertiva, altfel riscul de a da chix din cauza unor orgolii e destul de ridicat.
6. Mitologie infantila. 1 + 1 face cat vrei tu sa faca. Nimic mai mult. Daca minotaurul se lupta cu zmeul pentru mironosita din poiana de sub muntele de aur, e nasol, nu mai ies nici calculele, iar esenta se pierde repede. Nu cheltui bani pe marketing decat daca intr-adevar crezi ca e o investitie si nu doar un alt cost. E esential. Chiar daca toti aloca bugetele de marketing ca procent din CA previzionata pe anul viitor, incearca macar sa nu faci si tu la fel. Dar ce spun eu? Doar stim amandoi ca n-o sa reusesti. Insa tu incearca. Obiective cuantificabile si investitia in marketing.
7. Razboiul mondial numero Zero. E o lupta continua sau interminabila cu toate celelalte departamente. Fiecare e important in felul lui. Inclusiv marketingul. Pentru ca e 'arta de a crea si oferi un standard de viata'--imi place mie definitia asta. Ce vreau sa spun e ca marketingul e dincolo de oameni, actiuni, sentimente, produse, masini, orgolii, relatii, probleme si solutii. Marketingul ar trebui sa fie 'intru' noi, cei care respiram marketing. Bleax! Ce mai e si filozofia asta?
E doar pasiunea pe care o simti cand faci ceea ce iti place si crezi in ideile tale.
Si pentru asta sunt dispus--cred--sa dau mita!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu