duminică, 13 martie 2011

Practica pe branduri si date reale la Master in Timisoara

Am avut o experienta interesanta cu masteranzii mei in semestrul care tocmai s-a incheiat. I-am innebunit cu marketingul online pe cei de la MMV (Marketing si Managementul Vanzarilor, FEAA). LOL, am vrut sa pun link direct spre landing page, dar n-am cum. Asa ca trebuie sa intri la Master, click pe Specializari, apoi ai o lista cu .rar-uri despre specializari pe care le descarci. ;) Ar 'merge' de minune o campanie AdWords direct spre masterul asta... Probabil ca ar avea un scor de calitate negativ :)), oricum n-ar aparea in veci ad-ul respectiv. In fine, altceva am vrut sa zic.

Am mai avut campanii si in anii trecuti, dar le faceam pentru diferite branduri prezente neaparat si online si pentru care sa avem un minim de date. La mine a fost prima de acest gen. Am vrut sa fie un magazin online care a demonstrat ceva in spate, iar GamesLine.ro ocupase locul I la GPeC 2010 pe ITC. Dar si la Edi Tecsan, e-shop manager GamesLine.ro, care a zis 'da' si la final a catalogat experienta ca fiind 'unica, dar si prima colaborare de acest gen'.


Well, asta a fost brieful de la care am pornit. Edi a fost super deschis, a dat acces la Google Analytics ca vieweri cate unui reprezentant al celor 8 echipe. A intrat pe platforma si a interactionat cu ei, raspunzandu-le la intrebari, chiar cu informatii usor confidentiale. In afara de oportunitatea de a lucra direct cu un 'potential client' real si de a propune o campanie online (1. Obiective; 2. Target, insight; 3. Oferta si mesaj; 4. Mix media si bugetare), Edi a mai contribuit in doua directii:
1. A pus la bataie premii (4 jocuri originale) pentru primele patru echipe.
2. A selectat cele mai interesante intrebari care i s-au pus, iar 'intrebatorii' ;) au primit bonusuri la examen.

Ce recomanda Edi? 'Jucatorii' ar trebui sa fie receptivi la punctul de vedere al clientului, sa intre mai bine in rol, sa fie atenti la concurenta si sa propuna idei care nu au fost deja implementate de client. Ah, mai era ceva: cineva scria la inceputul campaniei ca nu e genul de marca pentru care sa faca o campanie de marketing. Jeez, cum naiba sa faci asta cand lucrezi pentru un client? Pai, daca ar fi sa-ti alegi numai brandurile preferate, ai fi guru selectiv la care se sta la coada pentru consultanta. Si da, probabil ca n-ai fi la master. :D So, fratilor, treziti-va un pic si ganditi ca niste profesionisti. E clientul meu, lucrez pentru el si dau tot, inclusiv invat sa iubesc brandul ala. Daca e cu 'love sparkle' de la inceput, cu atat mai bine, daca nu, ma abtin de la alte comentarii si pun osul la treaba.

Edi a gasit idei interesante si va implementa ceva concursuri (deja a inceput), inclusiv o idee de viral despre care probabil ca veti auzi in curand (nu spun nimic acum, hihi). Fii cu ochii si pe Facebook, poate si castigi ceva. Multumesc, Edi, pentru implicare si disponibilitate si iti doresc mult succes cu GamesLine.ro. Oricum, sigur tinem legatura si sunt convins ca vor mai fi oportunitati de colaborare. Conversii destepte! ;)

6 comentarii:

  1. Multumim Ciprian, tie si celor 8 echipe "combatante" :). In acelasi timp si colegilor mei cu care am dezbatut campaniile: Andreea Munteanu, Cristina Asandi, Andrei Rusanescu. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Thanks, Andreea, Cristina, Andrei si Edi, chiar sunteti o echipa dusa cu pluta (e de bine) si misto. :)) N-am mai jucat ceva de cand eram dependent de Warcraft 2 si Diablo 2, dar clar de la voi as cumpara daca ar fi ceva. Cand ajungeti prin Tm, neaparat fac cinste. Si nu cu jocuri! :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte tare ideea aceasta de proiect, chiar am avut ce invata la cursul tau (spre deosebire de alte cursuri). Felicitari pentru idee si multumim pentru sansa acordata. :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu merci pt ocazie si deschidere, macar la unii. :D Si eu am invatat multe de la voi. Stii, mi-am setat un obiectiv semi-SMART: daca cel putin unu' zice ca-i ok, atunci mai facem 'prostii' din astea. ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. De ar fi toate cursurile(proiectele) ca ale tale ar fi scoala perfecta, defapt am uitat, nu ii poti multumii pe toti :) dar eu zic ca e o initiativa faina cu branduri reale. Legat de examen, cred ca era interesant sa fi fost oral, dezbatere! :-"

    RăspundețiȘtergere
  6. Yep, mi-ar prinde bine oricand idei noi si propuneri. Ador varianta cu dezbatere, dar n-am apucat anul asta, sry si merci pt gand. ;)

    RăspundețiȘtergere