marți, 15 februarie 2011

Pilula de ecomTIM, prima conferinta regionala de ecommerce din Romania

Am ajuns saptamana trecuta la prima conferinta regionala de e-commerce din Romania. Din pacate, datorita unor decizii personale intarziate, nu am reusit sa prind loc a doua zi la workshop-urile tehnice, unde m-ar fi interesat in mod special sa ajung. Mi-ar fi placut sa asist la toate cele patru module tehnice (Liviu Taloi--conversii si Analytics; Andrei Radu--uzabilitate; Cristian Ignat--Facebook si AdWords), dar n-a fost sa fie. Asa ca am fost doar in prima zi. Ana, colega mea de la E.B.I.G., a scris cateva randuri pe blog despre event si speakeri.


Incerc sa fac o sinteza de doua cuvinte care mie mi s-au parut reprezentative pentru oamenii care ne-au impartasit din experientele lor. Dintre cei pe care i-am vazut, mi-au placut mai ales Dorin Boerescu (relevant si realist), Dan Bulucea (deschis si calm), Cem Tunakan (strategic si pragmatic), Cristian Manafu (decent si carismatic), Alin Popescu (placut si interesant), Bogdan Manolea (dezinvolt si direct) si Andrei Radu (serios si competent).

Nu am fost incantat de prezentarea cu semi-spatele si parca dintr-un alt film facuta de Adina Vasilescu. Am perceput ca, cel putin in prima parte, Marius Ghenea a fost prea teoretic cu strategiile de dezvoltare, dar a spus lucruri interesante din vasta lui experienta de antreprenor. Cresterea de 300% despre care a vorbit Daniel Nicolescu nu mi s-a parut corect explicata si nici pertinenta. Promotia a fost in decembrie (2010), cand, de regula, nivelul vanzarilor insumeaza restul lunilor din an si nici nu am vazut comparatia cu anul trecut (2009) in decembrie, cand nu era promotia cu reducerea de 10% pentru plati cu Mastercard.

Dincolo de asta, spre rusinea mea, nu am ajuns la sueta de networking din Club 30 si sunt convins ca am pierdut multe. Data viitoare, incerc sa nu lipsesc. Mai zic doar ca am aflat de la Liviu Taloi ca pregateste un proiect educational, iar de la Dan Bulucea ca Google Checkout nu va fi, cel putin deocamdata, disponibil pentru Romania, fiind in acest moment alte prioritati. Totusi, e deschis unor argumente pe baza carora sa construiasca un case study pe care sa-l prezinte la nivel decizional de business pentru Google Checkout Romania. Fingers crossed.

Un comentariu:

  1. offtopic - the google add din partea stanga (last one) acopera textul postului
    ontopic - am zis eu bine in gandul meu ca e prea teoretica pentru mine ca sa particip :) cu toate ca workshop-ul Facebook si AdWords suna interesant si pentru mine

    RăspundețiȘtergere