luni, 7 februarie 2011

Optiuni pe YouTube si facilitati platite de Analytics?

Google a inceput sa ofere la sfarsitul lui 2010 o optiune pe YouTube care permite internautilor sa aleaga ce ad-uri sa vizualizeze. E, de fapt, o noua materializare a efortului de a creste relevanta pentru toti cei implicati: utilizatori, advertiseri si chiar Google. Fortand putin lucrurile, e un fel de alegere de tip Search Network (pe Google si site-urile partenere care au fereastra/boxul de Search, unde cauti activ pe baza unor cuvinte cheie) in Display Network (din care face parte si YouTube, dar unde nu te intereseaza activ anunturile care pot sa apara). Se numeste TrueView si te lasa sa alegi sa-l vezi sau nu dupa 5 secunde, in functie de cat de interesant e subiectul pentru tine.



Apoi, dupa achizitia de vreo 10 milioane USD a Fflick, Google a anuntat ca o sa integreze noi facilitati pe YouTube care sa conecteze utilizatorii de cele mai viralizate, analizate sau 'trancanite' video-uri de pe web.

Iar dincolo de tot ce inseamna tool-urile din spatele website-urilor si a comportamentelor online, fenomenul generat de cumpararea Urchin si oferirea accesului gratuit la Google Analytics are si alte elemente. Chiar daca, cu toate setarile avansate disponibile in Google Analytics, stim ca e vorba, de fapt, de facilitati basic pentru crearea unor ad-uri mai targetate si sa aiba acces la imbunatatirea unor conversii.

Asa ca, pare-se, se anunta un nou pachet pentru Google Analytics, dar platit, destinat companiilor si care sa concureze mai marii ofertanti de pe piata asta. Ma refer bineinteles la Omniture (cumparat de Adobe), WebTrends, Nielsen, CoreMetrics, pentru care clientii platesc. Sa nu uitam nici ca, dupa un studiu Lynchpin din 2010 pe aproximativ 600 respondenti la nivel international (dar mai ales UK), 38% folosesc exclusiv Google Analytics (15% crestere fata de 2009), 49% folosesc GA si alte aplicatii (8% scadere fata de 2009), iar 13% nu folosesc deloc GA (7% scadere fata de 2009). Amintesc repede argumentul cu impartialitatea gigantilor pe serverele carora ne sunt stocate informatiile. Adobe sau Google sunt in situatia asta. Poate nu vrem. La fel cum ne putem gandi la informatiile administrare de Facebook. ;)

In final, asta inseamna ca exista clienti dispusi sa plateasca pentru facilitati avansate de segmentare a userilor si integrare cu retele sociale, raportari pentru canalele mobile. Concluzia vine chiar in contextul in care acelasi studiu plaseaza pe locul 1 lipsa resurselor pentru masurarea eficace pe online. Cei care folosesc aplicatii platite afirma ca sunt multumiti cu solutiile actuale, ca Google Analytics nu le ofera suficienta sofisticare si ca--asa cum ziceam inainte--nu au chef ca datele lor sa ajunga la nenea Google.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu