joi, 29 octombrie 2009

Taiem costurile!

Taiem costurile de nu-i adevarat. Nu mai conteaza restul, e singurul lucru care mai conteaza si care "face diferenta". E poveste, ca face de multe ori diferenta in sens negativ. Arunci si banii pe fereastra, crezand ca ai primit ceva si te trezesti cu un soi de 'junk food', cand ti-ai dori 'just good food'.

Cum putem sa avem pretentia sa primim ceva de calitate platind foarte putin? Ma duc la client, ii explic ce si cum facem, in ce context, care-s pasii, de ce trebuie sa facem asa. Zice ca am dreptate si ca e normal. Apoi imi zice ca vrea un target care n-are nicio treaba cu campania aia la care se gandeste el. Dar el stie, 'cause he is smart. Si vine bugetul, cu alternative, pornind de la discutia si acordul ca eforturile de marketing trebuie sa fie constante pentru ca rezultatele sa apara, iar business-ul sa creasca. Poate sa-si ia consultant (de care vrea ca nivel--junior, middle, senior) sau sa plateasca un pret fix pentru toata campania. Normal ca poate apela la un consultant si punctual, in functie de intrebari si nevoi, pentru un anumit numar de ore.

Nu am preturi mici pentru consultanta si nici nu vreau clientul cu orice pret. Stiu sa-l respect cand spune 'nu' si sa nu fiu nesimtit cu el. Nu-l bombardez cu spam fara acord si incerc sa-i ofer solutia care i se potriveste. Dar bugetul e prea mare. Si incepe negocierea. Pana cand ii spun stop, pentru ca nu caut win-lose, lose-win sau lose-lose, ci un win-win pe termen mediu-lung pentru el si mine. Nu ne iese tot timpul, dar cei care intra in joc realizeaza ca merita sa plateasca mai mult pentru sinceritate si abordare directa.

Asa's eu. Si vedem cum iese cu unul dintre clientii la care m-am referit mai sus... Wish us (client and me) luck!

6 comentarii:

  1. clientul taie costurile, tu tai din oferta initiala, simplu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sigur ca suna logic. Dar daca pretul pe care i l-ai facut e cel corect, care sa-ti permita sa nu cobori sub pragul de rentabilitate? Faci o oferta de pret in conditiile in care nu-ti permiti sa aloci consultantul part-time la N clienti la un pret de cost care sa nu acopere timpii morti? Sau negociezi mai dur cu consultantul pentru ca piata fierbe? Sau selectezi clientii care inteleg toate costurile pe care le ai cu un consultant?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Chip, sa ma anunti cand ai gasit raspunsurile la toate intrebarile tale. Sunt risky toate, portofoliul de clienti poate fi o solutie sa elimini timpi morti din marja, daca selectezi doar clientii care inteleg toate costurile, mi-e teama ca nu ramai cu nimic, daca negociezi dur cu consultantul ai grija la asta
    http://bit.ly/J9d5Y

    RăspundețiȘtergere
  5. Dani--> :) Imi place riscul si oricum n-o sa ajungem niciodata la o transparenta totala intre client, consultant, angajator, intermediar, alti parteneri. Probabil ca e vorba despre accesarea oportunitatilor si vanzarea avantajelor cum stii tu mai bine. Dar nu-mi place ca nu e transparent. Si ai dreptate, o sa am grija, cu conditia reciprocitatii. ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. cu conditia reciprocitatii, evident, win-win, right?

    RăspundețiȘtergere