duminică, 11 octombrie 2009

Marketing senzorial la fileu!

Citeam un articol despre marketingul senzorial pe noua interfata online a fostei reviste Campaign (care nu mai apare fizic) si ma gandeam daca e sau nu un alt termen. Sau macar mai exact.

Maketingul senzorial se refera la "shopping experience sau suscitarea simturilor consumatorilor la punctul de vanzare, pentru a imbunatati experienta cumparaturilor". Sigur, gasesti detalii in articolul sus-mentionat, dar eu vreau sa pun o intrebare: nu cumva marketingul senzorial este o fateta a merchandisingului? Nu cumva merchandisingul intr-o abordare extinsa, care inseamna crearea unei ambiante comode, prietenoase, mai interesante, cu plus valoare, declansatoare de decizii de cumparare, e legat de acest marketing senzorial.

Stim ca merchandisingul include atat componente rationale, cat si componente emotionale, iar senzorialul e mai legat de latura emotionala. Dar tehnic vorbind, nu cred ca e diferit.

Ah, suna mai bine? De acord, marketing senzorial suna mai bine decat merchandising. Mult mai bine. Dar poate asa ajungem la tone de termeni care spun acelasi lucru. Vrem sa ne imbogatim limba? Poate, dar nu cred ca despre asta ar trebui sa fie vorba.

3 comentarii:

  1. Marketingul senzorial se vrea drept the new merchandising - that is soooo 2000 :))

    Citesc o carte foarte interesanta pe aceasta tema... Branduri Senzoriale http://www.publica.ro/carte.php?carte=30 din care vreau citez : "Cercetările demonstrează că nu mai puţin de 75 % din emoţiile noastre sunt de fapt generate de ceea ce mirosim" - marketing olfactiv :D

    RăspundețiȘtergere
  2. as vrea sa imi fac lucrarea de licenta pe tema marketing senzorial...dar nu stiu de unde sa incep...daca aveti vreo recomandare, cum ar fi carti articole, va rog mult sa ma ajutati.va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu intarziere [scuze], de la cartea de care zicea Alex (10x), de la articolul asta http://bit.ly/eHaKC8 si imbogatind vizualul cu http://bit.ly/hrWviX. ;) Bafta!

    RăspundețiȘtergere