luni, 16 martie 2009

Amintiri tibetane (5)--"Lassi", "holy cow" si 80 km/h pe autostrada

Am lasat in urma Bangalore-ul aglomerat si plin de contraste, caldura sufocanta si furnicaraiul colorat "incarcerat" in oameni, biciclete, motoscutere, masini si graba spre treburile zilnice mai ales ale indienilor si musulmanilor, dar si ale celorlalti participanti la viata "uriashului" indian. Ricse ca cea din imagine (din Bangalore) am gasit, cum era si de asteptat, in comunitatea tibetana de la Sera Jey.
Drumul a fost relativ placut, sub privilegiile vizuale ale unor locuri necunoscute pana atunci si din habitaclul unei masini dotata cu AC. Am oprit sa mancam la un restaurant tibetan dragut stiut de Lama Geshe, aproape de Mysore. Acolo am gustat pentru prima data "lassi", adica o bautura populara tibetana, facuta din iaurt, lapte si zahar. Are un gust foarte bun. Nu stiu cum e ala originalul facut din lapte de yak, dar cel din lapte de vaca a fost gustos si racoritor (ca se serveste rece de cele mai multe ori).

Am mers si pe autostrada: doua benzi pe sens. E adevarat ca am remarcat doua mari diferente fata de ceea ce stiam: 1. pe autostrada erau masini, motoscutere, motociclete, biciclete, ricse, vaci (vaci sfinte, cu coarne ascutite si poleite cu aur!--seen that) si oameni pe jos; 2. am inteles ca nu exista viteza maxima admisa, dar nu am vazut sa mearga cineva cu mai mult de 80-90 km/h.

Ne apropiem de Sera Jey, punctul final al calatoriei, unde aveam sa traiesc aproximativ o luna si jumatate printre tibetani. Imi amintesc ca eram emotionat, de parca urma sa intru intr-o lume interzisa, care dintr-o data ma lasa sa intru si sa o privesc mult mai indeaproape. Mi-am luat "lupa" si am deschis bine ochii...

Un comentariu: