marți, 25 ianuarie 2011

Mixul asta, boala veche...

Prin cate am trecut, am tot avut ocazia sa ma joc cu tot felul de concepte de marketing, uneori teoretice, alteori mai practice. Adevarat ca alea teoretice nu-mi plac decat atunci cand vin incarcate cu exemple, sa-nteleaga, dom'le, omul, cu ce se mananca. Adica daca ii scrii pe tabla ecuatia marketingului sa priceapa ce-i iese din chestia aia.

M-am luat cu vorba. Dupa atatea versiuni de mix de marketing (4P--pentru cei ce insista sa-si aminteasca ;)), am salutat voios (da, am fost si pionier--hihi) traditionalul 4P, mi-am amintit de mixul extins al serviciilor (7P), de variante cu 5P, 6P si 8P. Daca te pasioneaza, cauta-le.


Eu o sa zic despre una dintre variantele care se preteaza tare bine mai ales in contextul social media si experiente cu chef de viata (unii i-ar zice 'engaging'). Well, al 5-lea P poate fi 'prezenta'. Ideea-i simpla: daca nu existi, daca nu faci, daca nu te expui, daca nu zici, daca nu arati ca gandesti, pai, nu te astepta ca altii sa vrea sa lucreze cu tine. Vorbesc de potentiali, vorbesc de lead-uri, vorbesc de oportunitati. Se iveste, nu se iveste, asta-i disperarea.

Stiu ca social media e vazuta de multi in tot felul de sensuri, ca unii exagereaza si ca o folosesc indubitabil de enervant si cu nervozitate parca providentiala. Dar aia nu-nseamna ca trebuie sa cazi in cealalta extrema, adica sa nu faci nimic. Incepe sa te gandesti, exploreaza ce variante iti ofera un cont pe Facebook pentru brandul tau, vezi daca Twitter te-ar putea ajuta, da buzna pe YouTube sa pricepi ce-i cu filmuletele astea cu efect viral, arunca o privire pe LinkedIn sau pe Xing. Sunt mult mai multe retele (n-ai cum sa te plictisesti), dar astea-s cele cu awareness mai de Doamne-ajuta pe plaiurile mioritice si nu numai.

Eu cred ca merita sa spui ceva atunci cand ai ceva de spus. Asa ca la mine functioneaza uneori "mai rarut, ca-i mai dragut". ;) Fii prezent acolo unde sunt cei care te intereseaza, cu care vrei sa comunici, de la care vrei feedback gratis si cu care vrei sa share-uiesti o lopata de ganduri deschise si buna dispozitie. Dar n-o fa neaparat pentru ca vrei sa obtii ceva, ci pentru ca vrei sa dai ceva, e destul de mare diferenta. ;)

3 comentarii:

  1. textul intra bine la categoria ce instrumente sa folosesti pentru branding personal online ;) sau? oricum bine zicea un anume Dageanis "nu existii, daca nu comunici" asa ca repulsia unora fata de social media, mai ales fata de facebook zic ca lor le aduce dezavantaje. bine mai e si faza cand ei nu stiu cum sa le foloseasca eficient (farmville nu e eficient)

    RăspundețiȘtergere
  2. True. ;) Stii cum e: fiecare cum considera, doar ca e mult mai usor sa zici ca nu-mi aduce nimic bun si gata, am rezolvat problema. FB a fost cel mai vizitat site din lume in 2010, detronandu-l pe Google. 8,9% din vizitele unice din lume (FB) vs. 7,2% Google. Ok, la monetizare FB mai are de lucru, dar e totusi un canal vital. ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. I blog often and I seriously appreciate your content.
    This article has really peaked my interest. I am going to take
    a note of your website and keep checking for new information about once
    per week. I subscribed to your Feed too.

    Feel free to surf to my web page collision insurance

    RăspundețiȘtergere