Platesc de ani buni cu cardul pentru tot felul de chestii pe care le cumpar online. Nu am avut niciun fel de probleme pana acum.
1. "Cumpararea". Incerc sa cumpar, ca de obicei, biletul de avion online si vreau sa platesc cu cardul de firma, Visa Business, pe care il am la UniCredit Tiriac Bank. Cand sa finalizez, oops, eroare: cardul imi este refuzat la plata. Platisem de mai multe ori pe acelasi site, cu acelasi card, fara probleme. Sun la Customer Care-ul site-ului, le povestesc si imi spun sa iau legatura cu banca, dupa care sa revin. Sun la banca, ascult melodii-cantece-songuri (stiti hold-ul ala!) si, intr-un final, reusesc sa vorbesc cu cineva. Verifica tranzactia initiata si imi spune motivul: cmerciantul respectiv nu mai accepta la platile online decat cardurile inrolate in sistemul 3D Secure (pentru cei care nu stiu, este un sistem de securizare a tranzactiilor/platilor online). Imi da si un numar de telefon la care sa sun daca nu reusesc (parca stia ea ceva!). :)) Cunoastem sistemul (ar fi si culmea, doar povestesc de el de ani buni la cursuri si traininguri, cum se intampla cu cheile publice si private, tertzul server etc. :D). Mai am un card personal (la ING) inrolat in 3D Secure si, fiind Visa, in Verified by Visa. Bun, totul ok.
2. "Inrolarea" in 3D Secure. Click, click, click pana la link-ul de inrolare. Completez frumos campurile, introduc prea putin text (sub 4 caractere) in campul care trebuia sa-mi aminteasca parola si in formula de salut, revin si pun mai multe caractere, dar fara a da "Continuare". Bun. Gata, dau click pe Continuare si primesc mesajul "Inrolare esuata". Mai incerc o data, la fel. Ma gandesc ca nu fac ceva bine. Sun la Romcard (atat la numarul de pe ecran, cat si la numarul dat de persoana cu care am vorbit de la UniCredit). Sun, sun si iar sun--in timp ce citesc Mioritza, Fat-Frumos si aflu chestii noi despre Baba Cloantza. Erau toti nedisponibili. Pana la urma, se deranjeaza sau se elibereaza cineva. Spun care-i problema, verifica, imi spune ca am incercat de mai multe ori. Repet: am modificat doar doua campuri, fara sa dau "Continuare". Au un soft asa de destept, care contorizeaza orice modificare pe care o faci in camp. Daca scrii gresit ceva, stergi si corectezi, se considera incercare. Jeez, cum naiba se poate asa ceva??!!
3. "Re-inrolarea". Incerc din noi, pentru ca mi-am epuizat cele trei variante si mi s-au reactivat. Thank you, God, for such a favour! Din nou, eroare. Sun din nou la Romcard, astept, ascult mesajul "roboatei" si ajung la un operator. Explic, ma verifica din nou (m-am saturat deja!) si cauta sa vada care e eroarea. Gaseste. CNP-ul meu nu era cel pe care il aveam eu pe CI. Adica ei aveau CNP-ul corect si eu nu. LOL Se pare ca cei de la UniCredit trimisesera in fisier un alt CNP. Intreb care e. Nu poate sa mi-l spuna si sa sun la banca.
4. "Solutia rapida". Atunci cand urma sa sun la banca, trebuia sa-mi spuna ei ce CNP au trimis, pentru ca ei nu pot si sa ma inrolez cu CNP-ul ala daca am nevoie repede. Aveam nevoie repede pentru ca pierdeam altfel oferta. Dar le-am zis ca nu pot sa ma inrolez intr-un sistem de securizare a platilor online cu un CNP fals... E asa greu de inteles??? Nu mai spun ca ar trebui sa verifice automat CNP-ul la introducerea in sistem. Imi spun ca pot opera modificari in sistem pana la 4 pm, deci cei de la banca trebuie sa le trimita fisierul cu CNP corect ASAP. Ma grabesc sa sun la banca.
5. Promisiunea. Sun ca Call Center-ul UniCredit, iar astept, apoi vorbesc cu cineva. Explic tot (again!), ii spun sa comunice cu cei de la sucursala din Timisoara unde am cardul, iar acestia sa trimita fisierul ASAP la Romcard, ca ei sa poata opera modificarea in sistem si eu sa ma pot inrola. Mama ei de inrolare!!! :(( Promite ca da si ca cei de la sucursala ma vor contacta cat se poate de repede. Ceea ce se si intampla. Daaaaa, cum sa nu!
6. Deranjul si propunerea. Totusi, cineva s-a deranjat sa ma sune la 5 (cand era oricum prea tarziu pt a transmite informatiile si nu mai puteam face nimic in ziua respectiva--vineri). Domnisoara parea draguta, a prezentat scuze, ca ii pare rau si ca luni, dupa 10, ma pot inrola in 3D Secure (pentru ca, intre timp, ei au trimis fisierul la Romcard cu CNP-ul corect). Insa mi-a repetat ca poate sa-mi dea CNP-ul trimis si sa-l folosesc pe ala pentru inrolare. Again, instigare la fals. Am refuzat, am multumit si mi-am zis ca luni o sa fie ok, sperand sa nu pierd oferta pe care o aveam.
7. Fingers crossed si mai o data. Luni, pe la 11 fara ceva, am incercat din nou. Inrolare esuata. Nervi, sun la Romcard din nou. Acelasi parcurs (!!!), dupa care imi spune ca vor verifica si sa revin la 5 cu un telefon. I-o tai sec si ii spun ca nu revin cu niciun telefon si sa verifice el acum si sa-mi spuna! Ma pune pe hold, mai dansez un pic, dupa care revine. Ei primisera fisierul, dar nu continea datele mele, era gol. Suuupeeer! Sa sun la banca! Imi zic WTF, n-are rost sa mai urlu la el si sun din nou la banca sa le spun. Nu trebuiau sa sune ei sa verifice si sa rezolve problema clientului lor comun. Nuuuuu, cum adica sa se deranjeze ei???
8. UniCredit Timisoara Piata Operei in concediu. Sun la numarul de pe site-ul oficial (las sa sune de 7-8 ori), nu raspunde nimeni. Sun inca de 5-6 ori pe acelasi numar, la interval de cateva minute. Era undeva intre 11 si 12 ziua. Iau un alt numar fix dintr-un email primit de la UniCredit. Sun de cateva ori--tot nimic. Foarte tare!!
9. UniCredit--gata concediul! Revin la numarul principal, raspunde cineva--uraaaaa! Rog sa vorbesc cu cineva de la PJ (persoane juridice), ajung acolo, explic situatia, ma transfera la persoana cu care am vorbit. Imi spune ca verifica si revine cu un telefon. Se intampla inspre dupa amiaza cand imi spune ca greseala a fost undeva la mijloc, intre Romcard si UniCredit. Dar oricum, Romcard nu vrea sa recunoasca. Chiar ma intereseaza??? Concluzia: se rezolva, dar abia peste o zi pot sa ma inrolez. Iar multumesc. Nu stiu de ce naiba multumeam atat. :((
10. "Re-re-inrolarea". Revin a doua zi pe site, pierdusem deja oferta. :( Incerc sa ma inrolez, aproape sperand :D, dar nici vorba. Mai incerc o data, nimic. Sun la Romcard din nou, iar mesaj, iar incep sa explic si oops: dau peste persoana cu care mai vorbisem. Verifica, ii spun ca poate e din cauza celuilalt card inrolat, zice ca nu, ma intreaba numarul, verifica, era inrolat ok. Normal, facusem deja plati cu el si-mi ceruse parola 3D. Imi spune sa introduc parola initiala cu litere mari. God, stiam deja asta! Imi zice ca operase modificarea, ca imi reactivase numarul de incercari si ca teoretic va merge. Acel "teoretic" chiar m-a linistit! :(( Ii spun ca nu mai vreau sa revin cu un telefon. Rade. Nici ea. Yep, very funny... Idioata naibii. Idiotii naibii.
God, merge, meeeeergeeee. Am reusit, dupa trei zile lucratoare de eforturi si nervi, sa-mi inrolez un nenorocit de card Visa Business in 3D Secure. Oferta am pierdut-o, pretul aproape se triplase. In fine, nu mai conteaza.
Sorry de post-ul kilometric, m-am descarcat, merci de intelegere.
Foarte tare, bancile astea, se mai mira cateodata de ce ii parasesc clientii. Pai oare de ce? Incompetenta lor.
RăspundețiȘtergerehey....prietenul meu lucreaza la Unicredit in Centru si sa sti ca am sa-l intreb daca stie despre ce e vb ;)..il voi trage la raspundere...sau ma rog ii voi spune sa-si atentioneze colegii responsabili cu astfel de lucruri sa fie mai prompti si mai atenti cu clientii. :)
RăspundețiȘtergerePoate e prieten comun. ;) Am si eu multi prieteni si colaboratori care lucreaza la UniCredit sau la alte banci, stiu ca nu se poate generaliza, dar cred ca merita sa vorbim despre subiecte de genul asta, poate se schimba ceva. De fapt, daca stau sa ma gandesc bine, tot noi suntem de vina... :D
RăspundețiȘtergereIl cunosc personal pe directorul de la dep pers juridice UniCredit Timis :) daca vrei pot sa ii aduc la cunosctita problemele prin care ai trecut ...
RăspundețiȘtergeresi ce se rezolva daca afla? Incompetenta nu se elimina asa, responsabilitatea nu se invata asa. Cipi a pierdut oferta, a cheltuit 3 zile din viata lui pentru asta. Timpul lui pierdut costa bani, e costul de oportunitate? Cina ii plateste orele pierdute si diferenta la biletul de avion?
RăspundețiȘtergereSe intampla si la case mai mari si aici ma refer la banci importante din tari occidentale. Trebuie sa va inarmati cu nervi, eventual sa faceti o reclamatie.
RăspundețiȘtergereSolutia: de fiecare data cad iei un produs bancar citeste hartiilea alea kilometrice pe care ti le inmaneaza amaratul ala de la ghiseu, dar omul nu, nu si nu, vreau aia, vreau aia, da-mi aia, acum si tot asa.
RăspundețiȘtergereTrebuia sa procedezi asa:
Cand ridicai cardul zicei ca vrei sa faci plati pe net cu el. Ofiterul iti da o hartie sa o completezi. In 48 de ore intrai pe site-ul Unicredit si te inrolai...treaba era rezolvata daca faceai asta inainte sa ai nevoie imediat de serviciu.
Hai norok!
Asta este ideea cand beneficiem de produse ”super sigur”. Din prea mult zel nici macar nu le putem folosi, dar asta este ideea - activeaza-ti cardul si fa tot ceea ce trebui inainte de a avea nevoie sa-l folosesti.
RăspundețiȘtergereIar referitor la Unicredit si angajatii sai, multi sunt angajati pe pile si de asta incompetenta este acasa la ea :)
Anonim-->Recunosc ca am zambit un pic cand am vazut mesajul cu solutia (inrolare inainte). Sa fim seriosi! Nu e obligatoriu sa ai card inrolat in 3D Secure pt. a putea face plati online. Unii comercianti solicita, altii nu impun. Facusem inainte plati fara a fi inrolat. Oricum, mi se pare total anormal sa-mi ceara cineva sa ma inrolez just-in-case. Ma inrolez cand vreau si daca vreau. Dar daca vreau, sa mi se ofere conditiile. Si, btw, repet: aici era problema ca mi-au trimis gresit CNP-ul si mi-au sugerat sa folosesc CNP-ul eronat trimis de ei la Romcard. Nu au nicio scuza! Cat despre pile, sunt peste tot. Dar la UniCredit sunt ok, din experienta mea cu ei. Chiar daca mai am niste povestiri din astea... ;) Merci de reactii, salut, Alex, acum m-am linistit... dar tot o sa comentez. :p
RăspundețiȘtergereSuperb scris ! Splendide sunt mai ales englezismele care înlocuiesc inutil cuvintele limbii române.
RăspundețiȘtergereRevenind la subiect, adevărul trist este că libertatea de exprimare este un beneficiu al tuturor nu doar fără oprelişte, ci şi fără discernământ.
Este limpede că articolul este doar o defulare (şi pentru aceasta nu e nevoie nici de luciditate, nici de obiectivitate), dar aceasta ar fi trebuit să se producă doar în spaţiul personal al autorului, şi nu în cel privat-public al blogului. Noroiul murdăreşte nu doar ţinta, ci, mai înainte de toate, mâinile celui ce-l aruncă.
Oricum, îi doresc autorului să ajungă cât mai rapid să înţeleagă şi să parcurgă lungul drum de la înjurătură la pamflet.
Si eu am probleme cu 3d secure. Pana acum am efectuat plati online fara probleme, dar acum nu mai pot deoarece TREBUIE sa imi inrolez cardul in 3d secure.Deci,nu este optional.Am contactat banca (telefonic si pe e-mail) iar acestia mi-au spus ca nu ei impun asta ci comerciantul...in cazul asta Gecad EPayment.Dupa o serie de raspunsuri primite....in care fiecare din cei de mai sus isi aruncau mata in ograda, am decis sa fac o reclamatie la ANPC.
RăspundețiȘtergere